آب دهان

 

ابن سیرین می گوید :

اگر کسی ببیند که تف انداخت سخنی می گوید که جایز و مشروع نیست و اگر ببیند در مسجد تف انداخت در امور دینی سخن می گوید ، و نیز در هر جا که تف بیاندازد در موضوعی که از نظر تعبیر مربوط به آن محل است  سخن می گوید و اگر دید به دیوار تف انداخت مالی در راه رضای خدا خرج می کند و اگر ببیند بر زمین تف انداخت مزرعه و باغ و ملک می خرد و نیز برخی می گویند اگر ببیند که به دیوار تف انداخت عهد شکنی می کند یا قسم دروغ می خورد .

  

کرمانی گوید :

اگر ببیند تف او گرم است عمرش طولانی می باشد ، و تف سرد دلیل بر مرگ است ، و تف سیاه غم و اندوه ، و تف زرد بیماری است ، و تف خشک در دهن بر فقر و بی چیزی دلالت دارد ، و اگر ببیند آب دهان از دهانش بیرون آمد ولی لباسش را کثیف نکرد ، علمی را بیان می کند و اگر آب دهانش خونی بود ، علم باطل و نادرستی را بیان می کند . چنانچه شخص بیماری را در خواب دید که آب از دهان به زمین انداخت شفا پیدا خواهد کرد و اگر ببیند خلط از گلو بیرون آورد و با آستین آن را گرفت مال خود را برای خانواده و همسرش خرج می کند .

 

جابر مغربی گوید :

اگر کسی ببیند که به روی او تف کردند به خاندان او طعنه می زنند ، و اگر ببیند که تفش خون آلود است مال حرام می خورد و دروغ می گوید .